torsdag 9. september 2010

Høst



Temaet var høst, og oppgaven var å ta ett bilde med liten dybdeskaphet og et bilde med stor dybdeskaphet. Når det kommer til ordet høst, er det første jeg tenker på farger, og da spesielt fargen orasje. Valgte derfor på bilde en å få frem det.
Det andre bildet var mer for å få frem stor dybdeskarphet, men kunne sikkert klart det bedre med større f-tall. Men det jeg er ufornøyd med på dette bildet er merket til venstre i bildet, som kom på grunn av at jeg har solen ganske rett imot kameraet. Håper jeg får ordnet meg et bedre redigeringsprogram og med tiden klarer å redigere dette, eller tenke igjennom vinklene mine litt nærmere senere.
Har redigert bildene litt, men ikke mye. Har gjort bildet og fargene litt skarpere, og forsterket kontrasten litt, også for å skape større kontrast mellom fargene.


Kamera: NIKON D5000
Iso: 400
Blender: f/13

1 kommentar:

  1. hallo Vanja. To bilder som viser svar på oppgaven om dybdeskarphet. Det er bra. Bildet med bladet og hånda har en god komposisjon fordi det er de samme diagonaler som gjentar seg. Fargene fremhever hverandre. Bra valg. men savner litt innstillling på kamera her.
    Bildet av skolen viser god dybdeskarphet og motivvalget forsterker denne dybden. Fint perspektiv.

    SvarSlett